
Miksi tarjoamme ainoastaan perinteistä opettajavetoista kielikoulutusta online-palvelun sijaan?
Me IWG Instituutilla uskomme, että ihminen on yhä kielenopetuksen paras asiantuntija. Teknologia voi auttaa meitä kommunikoimaan ja oppimaan, mutta se ei tule ikinä korvaamaan ihmiskontaktin ja toisen ihmisen kohtaamisen merkittävyyttä. Kieli on välineemme kommunikoida nimenomaan toisten ihmisten kanssa, niinpä uuden kielen harjoittelu on myös mielekkäintä toisen ihmisen kanssa.
Kielenoppimisen online-palvelujakin on toki monenlaisia, niin sellaisia, joissa on ennalta määritetty kielikurssi, kuin myös sellaisia, joissa saa vapaammin päättää opetuksen sisällöstä ja jopa olla yhteydessä jonkinlaiseen ohjaajaan, tuutoriin tai opettajaan. Tällaiset palvelut on kuitenkin yleensä suunniteltu kustannustehokkaiksi sillä seurauksella, että sisältö ei ole jokaisen oppilaan tarpeisiin räätälöityä.
Opetuksen yksilöllinen toteutus onkin opettajavetoisen kielikoulutuksen suurin valttikortti. Muut tärkeät opettajavetoisen kielenopetuksen edut ovat:
Yksilöllinen opetus ja tuki
Opettajavetoisessa kielikoulutuksessa opettaja mukauttaa opetustavan, materiaalit ja harjoitukset oppilaan tarpeiden mukaan. Mikäli jokin asia on oppilaalla hallussa, sitä ei tarvitse harjoitella niin paljon, ja vastaavasti heikkoa taitoa on mahdollista harjoitella enemmän. Erityisen tuen tarve (jos oppilaalla on esim. lukihäiriö) on helppo ottaa huomioon opettajavetoisessa opetuksessa.
Mahdollisuus keskustella
Kielenkäyttöön ja oppimiseen liittyvien asioiden läpi käyminen keskustellen auttaa pääsemään nopeasti asian ytimeen ja taustoittaa kokonaisuuksia. Opettaja voi keskittyä selittämään yksinomaan seikkoja, jotka ovat oppilaalle vaikeita ymmärtää tai hahmottaa. Taitavat opettajat muotoilevat asian juuri sellaisia sanoja ja konsepteja käyttäen, jotka oppilas parhaiten hahmottaa.
Oppilaan rohkaiseminen ja kannustaminen
Suurin osa erityisesti aikuisoppilaista kaipaa opetukselta eniten rohkaisua, että uskaltaisi käyttää kieltä. Opettaja näkee nopeasti, mikä sujuu ja mikä ei, ja kannustaa oppilasta eteenpäin hänelle sopivalla tavalla. Olemalla läsnä ihmisenä ihmiselle opettaja tuo myös tarpeellista armollisuutta kielenkäytön opetteluun – toisin kuin harjoituksissa ja kokeissa, tosielämässä kielen ei tarvitse aina olla täydellisesti rakentunutta, jotta viesti menisi perille. Kieltä saa ja pitää käyttää, vaikka se ei olisi kieliopillisesti tai muutenkaan täydellistä!
Miten meidän opettajamme voisivat auttaa sinun yritystäsi kielikoulutusasioissa?
Ota meihin yhteyttä!